1234

Чому ми? 

sample image Наша кафедра викладає маркетинг з прив'язкою до виробництва. Ви отримуєте більше знань і досвіду.

Найкращі викладачі! 

sample image Лише у нас найкращі, найкваліфікованіші викладачі, які добре розуміють, що зараз потрібне студентам.

Цікава інформація! 

sample image В нашій бібліотеці найсвіжіші книги і журнали. А також доступ до електронних бібліотек в мережі інтернет.

marketing Сталося! У хіт-параді найзатребуваніших спеціальностей намітився новий лідер. На зміну нещодавнім фаворитам абітурієнтів - "Юриспруденції" і "Економіці" - прийшов більш актуальний "Маркетинг".

Класичне визначення маркетингу звучить так: "виявлення, прогнозування, задоволення споживчого попиту і керування ним". Іншими словами, саме від роботи маркетингової служби багато в чому залежить, наскільки ті чи інші послуги і товари будуть затребувані на ринку. Мета спеціаліста з маркетингу - вивчити потреби потенційного споживача, виявити, наскільки продукт, пропонований компанією, буде цим потребам відповідати, де і як він найкраще продаватиметься. На думку викладачів провідних ВНЗ і спеціалістів з підбору персоналу, маркетолог - одна з найперспективніших і найзатребуваніших професій на російському ринку праці. Будь-яка організація, навіть якщо у ній немає маркетингового відділу, все одно провадить маркетингову діяльність - розробляє товари чи послуги, встановлює на них ціни, створює систему розповсюдження і просування, займається рекламою. Професійні маркетологи потрібні для того, щоб скоординувати цю роботу, зробити її більш ефективною.

 

Маркетинг: на Заході і у нас За океаном всюдисущість маркетологів уже давно стала нормою: без них, по суті, не обходиться жодне починання. Тільки з некомерційного маркетингу в США видається близько 15 спеціалізованих журналів! Разом з бізнесменами та промисловцями, послугами маркетологів активно користуються різноманітні благодійні фонди та релігійні організації. Росія у всьому прагне наслідувати західну традицію: сьогодні у нас як ніколи затребувані професіонали, здатні до серйозної аналітичної, дослідницької роботи, які мають фундаментальні знання з економіки та менеджменту, товариські та креативні люди. Більшість студентів спеціальності "Маркетинг" вже на старших курсах знаходять цікаву і добре оплачувану роботу. Важливо відзначити, що багато молоді орієнтується на підприємницьку діяльність, на можливість створення і розвитку власного бізнесу. Перспективи тут, за сприятливої економічної ситуації в країні, практично безмежні. У Росії малих підприємств майже у двадцять разів менше аніж у США - є куди рости. А хороша професійна підготовка, безперечно, допоможе майбутнім підприємцям започаткувати успішний, конкурентноздатний бізнес. Спеціалізації: на будь-який смак Якщо ви вибираєте не тільки професію, але й конкретну сферу діяльності, то має сенс відразу визначитися зі спеціалізацією. Любителям спорту можна порадити спеціалізацію "спортивний маркетинг". Існують так само спеціалізації "маркетинг сільськогосподарської продукції", "промисловий маркетинг". Якщо ви плануєте працювати у західній компанії, найкращий варіант - "міжнародний маркетинг". Валерій Хожемпо, завідувач кафедрою менеджменту та маркетингу Російського університету дружби народів (РУДН): - Яку б спеціалізацію ви не обрали, у будь-якому випадку не помилитеся, тому що маркетологи потрібні у всіх сферах - від комерційних структур до політичних організацій. Наприклад, під час передвиборних кампаній ці фахівці активно працюють з кандидатами, беруть участь у розробці і просуванні їхніх програм. Переслідують вони певну мету - представити народних обранців у найвигіднішому світлі. Але особливо гостро відчувається брак грамотної маркетингової політики у вітчизняній економіці: часто саме через цей пробіл ми не можемо конкурувати із Заходом навіть там, де явно сильніші. Важливу роль відіграє і територіальний маркетинг - він, зокрема, впливає на інвестиційну привабливість регіонів. Я вважаю, соціально-економічні успіхи Москви останніх років - багато у чому є наслідком грамотної маркетингової політики її керівництва. Вибір: економіка чи менеджмент? У певному значенні спеціальність "Маркетинг" є універсальною: вона не має традиційних рамок "гуманітарій-технар", тому маркетологи навчаються як на економічних факультетах, так і на факультетах менеджменту. Одні навчальні заклади велику увагу приділяють точним наукам - математиці, інформатиці, статистиці і т.п. Якщо подібні перспективи вас не особливо приваблюють, можна зробити ставку на навчальні заклади гуманітарної спрямованості. Навчання: теорія, практика, мови Звичайно, загальний стиль навчання безпосередньо залежатиме від вибраного ВНЗ. Проте є декілька базових дисциплін, які майбутні маркетологи вивчають у обов'язковому порядку. До таких предметів відносяться "маркетингові дослідження", "вивчення поведінки споживача", "інтегровані маркетингові комунікації", "управління брендом" тощо. Проте опанувати маркетинг тільки за книгами неможливо - важливо постійно навчатися у викладачів-практиків. Серйозна програма підготовки повинна включати тренінги, інтерактивні ігри, майстер-класи - подібні заняття проводять, як правило, практикуючі маркетологи. Наявність таких форм навчання - одне з непрямих свідчень якісної освіти. Випускник спеціальності "Маркетинг" повинен пристойно володіти як мінімум двома іноземними мовами, тому багато ВНЗ роблять ставку на мовну підготовку. Це і зрозуміло: навіть якщо ви не збираєтеся займатися міжнародним маркетингом, знання мови все одно знадобиться - без неї неможливо брати участь у семінарах, конференціях, презентаціях та виставках. Вступ: місце під сонцем В списку вступних іспитів можуть виявитися найрізноманітніші предмети (математика, рідна мова, географія, суспільствознавство, іноземна мова). Очевидно, що в такій ситуації має сенс зосередитися на підготовці до одного-двох конкретних ВНЗ: поступати відразу у всі навряд чи вийде. Вступний конкурс на спеціальність високий (у середньому 5-10 осіб на місце) - це, мабуть, єдиний пункт, у якому всі ВНЗ солідарні. Зв'язано це з тим, що "Маркетинг" користується великою популярністю у абітурієнтів, а бюджетних місць не так вже й багато. Думка експертів Чого хочуть роботодавці? Юлія Борцова, керівник відділу з підбору спеціалістів у сфері маркетингу НО Kelly Services CIS: - У маркетингу існує величезна кількість напрямків, по суті, це "неоране поле", і професіонал завжди знайде тут свою нішу. Роботодавці звертають увагу на два основні моменти - досвід роботи претендента та його потенціал, креативність. У тому, що стосується стажу, можна дати єдину пораду: спробуйте якомога раніше вписатися в цю сферу. Будучи студентом-старшокурсником, спробуйте влаштуватися на позицію помічника в компанію, що цікавить вас, нехай навіть на неповний робочий день. Сучасні роботодавці, у тому числі і представники компаній-брендів, охоче беруть у штат молодих перспективних фахівців, тому, навіть маючи мінімальний досвід, ви зможете знайти хорошу роботу. Майте на увазі: маркетинг - це дуже динамічна, сповнена інновацій сфера, тут постійно з'являється щось нове, і людина, що працює у цій галузі, має розвиватися, бути в курсі того, що відбувається, - інакше вона не втримається на ринку праці, роботодавці втратять до неї інтерес. Будні професіонала Євгенія Солодовнікова, маркетолог: - Я працюю маркетологом у великому міжнародному дослідницькому агентстві. З упевненістю можу сказати: незалежно від того, яку освіту ви здобули, будьте готові до того, що доучуватися доведеться на робочому місці. Кожна компанія використовує свої комп'ютерні програми обробки і аналізу статистичних даних і, звичайно, наперед знати їх усі неможливо. Базова економічна освіта маркетологу необхідна: доводиться стикатися зі статистикою, масивами даних, природно, хороші знання у галузі математики також знадобляться. З іншого боку, робота тісно пов'язана з соціологією - вивченням думки споживача, складанням опитувань... Необхідно опановувати різні сегменти ринку: це може бути ринок мобільного зв'язку, сфера продовольчих товарів або сфера послуг - за великим рахунком все, що завгодно. Ця робота цікава і з погляду звичайного споживача: як би то не було, починаєш краще розбиратися у тих речах, з якими стикаєшся щодня у побуті.